夜舟

文章書く練習ではじめました。

Cry Me A River 和訳

ジャズの定番です。ジュリー・ロンドンが歌っているものが有名。

youtu.be

 

Now you say you're lonely 

今になって「寂しい」と貴方は言う
You cry the long night through

一晩中涙を流したのね
Well, you can cry me a river

だったら私を思って泣けばいいわ
Cry me a river

涙が川になるまで
I cried a river over you

私だって貴方のためにさんざん泣いたの

 

Now you say you're sorry

今になって
For being so untrue

「嘘をついてきてごめん」だなんて謝られても
Well, you can cry me a river

ただ私を思って泣いていればいい
Cry me a river

涙が川のようになるまで
I cried a river over you

私もこれまで貴方のために泣いたの

 

You drove me, nearly drove me, out of my head

貴方が私のために泣かなかったときも
While you never shed a tear

私は貴方に夢中で、気が狂いそうだった
Remember, I remember, all that you said

私は覚えているわ、貴方が言ったこと
You told me love was too plebeian

「愛なんてくだらない」って

Told me you were through with me and

「君と僕はもう終わった」って言ったこと

Now you say you love me

今さら「愛している」なんて言うなら
Well, just to prove that you do

それなら、私に証明して見せて
Come on and cry me a river

こっちへ来て、私のために泣いてよ
Cry me a river

涙が川のようになるまで


I cried a river over you
I cried a river over you
I cried a river...over you...